Kelebihan Tungku Bayi

Pernah dengar tungku bayi? Comel je kan bunyinya. Bukan ibu-ibu saja yang kena bertungku, baby pun kena bertungku tau.. ­čÖé Tungku bayi ini direka untuk :- Mengeluarkan lebihan angin yang menyebabkan kembung perut Melegakan lebam dan bengkak akibat terjatuh atau terhantuk Mampu menhindar batuk dan selsema semasa tempoh berpantang Mengelakkan angin pasang bayi lelaki Kandungannya…

Baca Lagi →

Risiko Keputihan Semasa Hamil

Baca Lagi →

Pentingnya Bertungku!

Assalamualaikum dan salam sejahtera. ­čÖé Mommy dah bertungku? Jangan abaikan amalan bertungku ye sebab bertungku sangat penting dan mempunyai banyak kebaikan untuk kesihatan kita. ┬áBertungku ni bukan sahaja untuk ibu yg selepas bersalin, malah wanita yang belum berkahwin pun digalakkan bertungku kerana ia berupaya menyihatkan dalaman wanita seperti┬ámengecutkan rahim, dan memecahkan darah beku. Bertungku bererti…

Baca Lagi →

Tanda Anak Tumbuh Gigi

Baca Lagi →

Pilis, Param & Lulur

Antara amalan berpantang yang menjadi kebiasaan masyarakat kita sejak turun temurun ialah pilis, param dan lulur. ┬áOrang dulu-dulu sering mengamalkan pemakaian pilis, param dan lulur ketika berpantang untuk menyegarkan tubuh badan , mengeluarkan lebihan angin dan memanaskan badan. ┬áSelain┬ádari rawatan dalaman, kita perlu juga mengamalkan rawatan luaran. ┬áBagi bakal ibu yang tiada pengalaman berpantang, semestinya…

Baca Lagi →

Kenapa Perlu Berpantang Selepas Bersalin?

Baca Lagi →

Cara Mengatasi Anak Yang Kerap Menangis

Baca Lagi →

Tips Atasi Sukar Tidur Ketika Hamil.

Assalamu’alaikum. Hai mommies! ” Payahnya nak tidur bila perut dah besar ni. Pusing ke kanan tak selesa, pusing ke kiri pun tak selesa. Kekadang tu dah tidur sekejap lepas tu terjaga sebab nak terkencing. Stressnya! Penat! Esok nak pergi kerja lagi.” Masalah ini sering terjadi kepada ibu hamil. Memang kebanyakkan wanita hamil akan alami sukar…

Baca Lagi →

Punca & Cara Atasi Masalah Kembung Perut Bayi

Masalah perut kembung memang selalu dialami oleh bayi. ┬áBiasanya, masalah kembung perut ini terjadi pada bayi yang berumur dua hingga tiga minggu dan beransur pulih apabila bayi mencecah umur 3 ke 4 bulan. ┬áBayi akan kerap menangis disebabkan masalah kembung perut ini tetapi para ibu jangan terlalu risau kerana ianya normal. Antara tanda bayi anda…

Baca Lagi →

Kebaikan memakai BENGKUNG semasa berpantang

Baca Lagi →

Page 3 of 8